Historiaa ja tarinoita

Katkelma edesmenneen Kunniapuheenjohtajamme Jaakko "Jaska" Junnilan haastattelusta yli kahdenkymmenen vuoden takaa

"Riihimäen Seudun Kennelkerhosta puhuttaessa on pakko mainita Kennelmaja. Maja, jota vieraat kadehtivat ja josta oma väki on syystäkin ylpeä.

Ennen harjoitteluun kuuluivat sunnuntaiset kävelyretket, jolloin koirat pidettiin irrallaan ja lenkkeiltiin luonnossa. Itsenäisyyspäivänä sunnuntaina vuonna 1968 kävelimme tuttuun tapaan Riutassa. Riuttaan oli ilmestynyt kyltti, jossa oli koiran kuva ja henkselit päällä. Meitä oli neljä kaveria ja siltä seisomalta päätimme, että oli saatava oma maja.

Kun majan paikka selvisi, osti yhdistys Riihimäeltä Ruotsinkadulta puutalon 150 markalla. Puutalosta saatiin majaa varten pohjamateriaali. Kun majan rakentaminen aloitettiin keväällä, syksyllä jo kylvettiin. Rahaa oli majan rakentamiseen varattu 3 000 markkaa. Syksyllä samaiset 3 000 markkaa olivat edelleen käyttämättä. Tämä kuvastaa, että jäsenet olivat innokkaasti talkoissa mukana. Väinö Haapanen hoiti raha-asiat ja Erkki Kankainen materiaalihankinnat. Esko Nokkala, joka vuokrasi meille tarvittavan alueen, lahjoitti majaan kurkihirren. Esko Alastalo hoiti tavarakuljetukset."

Helena Puumalainen