Hoopers - tutustumispäivä

2.10.2021

Hoopers on Yhdysvalloista lähtenyt, vielä Suomessa epävirallinen, agilityn tyylinen vauhdikas laji. Koira suorittaa rataa juosten kentällä vanteiden ja putkien läpi ja kiertää tynnyreitä ohjauksen mukaisesti. Esteet voivat olla lähellä toisiaan ja putket ovat usein lyhyitä ja suoria.

Hoopersissa koira saa purkaa juoksemisen riemuaan turvallisella tavalla yhdessä ohjaajan kanssa. Lajin harjoittelu parantaa koiran suhdetta ohjaajaan, lisää koiran työskentelyn itsenäisyyttä sekä etäisyyttä ohjaajasta. Hoopers sopii kaikille: vauhdikkaille koirille, pennuille, pienille ja jättiroduille, agilitysta eläköityneille koirille sekä koirille, joille hyppääminen ja tiukat käännökset eivät ole suositeltavia rakenteeseen tai terveyteen liittyvistä syistä. Laji sopii kaikenikäisille ohjaajille eikä välttämättä vaadi ohjaajalta juoksemista.

RSKK järjestää hoopers-tutustumispäivän hallilla 30.10.2021 klo 12 alkaen.
Mukaan otetaan 10 koirakkoa (ensisijaisesti vain yksi koira per ohjaaja). Hinnat: 20€ hallimaksun maksaneet, 40€ muut jäsenet. Lajin saloihin meitä opastaa Tiina Nordlund.
Maksutiedot: tili FI39 1264 3000 1021 71 viite 11154
Jäsenten ilmoittautumiset 4.10.-15.10. välisenä aikana: eevaheikkero@gmail.com